Sivut

torstai 31. toukokuuta 2012

Vauhdin huumaa lenkkipolulla...NOT!

Kuten aiemmin kerroin, oon huono juoksija enkä ole juoksemista oikein koskaan harrastanut satunnaisia lenkkejä lukuunottamatta. Mulle sitten ystävällisesti neuvottiin (kiitos Roosa!), että juokseminen kannattaa aloitella hitaasti, peruskestävyyssykkeillä. Tajusin, että oon aina tuhonnut juoksuyritykseni lähtemällä rintarottingilla liian nopealla vauhdilla liikkeelle, jolloin kunto on riittänyt hyvin lyhyeen lenkkiin ja päättynyt pettymykseen omasta kropasta.


Noh, eilen sit innokkaasti lenkille. Sykemittarilla seurailin sykkeen vaihtelua ja pyrin pitämään sykkeen peruskestävyystasolla. Täytyy kyllä myöntää et välillä meni yli, jolloin hidastin vähän vauhtia. Kyllä vain on huono juoksukunto, täytyy myöntää, kun ei ne sykkeet meinannu pysyä tarpeeksi matalalla. Hävetti kun menin ihan mitätöntä vauhtia, mutten halunnut kuitenkaan vaihtaa kävelyksi. Olin kuitenkin tyytyväinen, että ihan hyvin jaksoin sen 55min hölkkäillä ilman sen suurempia ongelmia. Missään vaiheessa olo ei tuntunut pahalta, mutta jalat alkoi vähän väsyä loppumatkasta. Nautin hölkästä kuitenkin ihan eri tavalla kuin viimeksi, kun tajusin sen vauhdin pitää matalalla. Ja nautintoahan tässä ollaan hakemassa, jos sen menettää niin ei koko homma enää huvita.

http://weheartit.com/entry/28759773  

Mut toi kuvakin sen kertoo, myös juoksutaidon ja -kunnon eteen pitää tehdä töitä, en mä olettanutkaan, että juoksu mitenkään loistavasti olis heti mennyt. Sen sijaan yritän keskittyä positiivisiin asioihin: mulla oli kivaa ja jaksoin kuitenkin 55min yhtäjaksoisesti hölkätä, vaikkakin etanavauhdilla. 

Tänään jaloissa tuntuu vähän eilinen lenkki, mutta ajattelin kuitenkin mennä steppitunnille. En ole aikoihin käynyt stepissä, joten ihan mielenkiinnolla olen menossa. Aamulla oli graduseminaari ja sen jälkeen sain ihan hyvin opiskeltua koulun kirjastossa. Ihan hyvä päivä ollut tähän mennessä, vaikka aamulla oli huono mieli. Kai mä vaan jännitin sitä gradua - taas.

PS. Mun paino ei vieläkään oo täysin toipunut viikonlopun bileistä. Hmm. Mur.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...