Sivut

torstai 29. maaliskuuta 2012

Laiskiainen

Mulla on ollu tosi tehoton viikko. Mä en oo saanut oikeen mitään aikaiseksi noin niinkun opiskelurintamalla. Olen kyllä lueskellut erinäisiä juttuja, mutta kärsin todella pahoista keskittymisvaikeuksista. Saatan lukea saman jutun moneen kertaan ennen kun alkaa pääkoppa tajuta, mistä koko tekstissä on kyse. En tiiä miksi tää on taas tällästä, kai tää kaikki kumpuaa siitä faktasta, että koen olevani täysin väärällä alalla eikä loppujen lopuksi nää asiat oikeen kiinnosta.

Kuva: http://weheartit.com/entry/19474588


Olin eilen juhlimassa kahden kaverin synttäreitä, ja tuli taas sellainen "luuseri-laiskiainen" -olo, kun kaikki puhuivat, kuinka pitkällä ovat missäkin jutussa menossa, kuinka kesätyöt on hankittuna hyvistä paikoista jne. Mä en ole edes hakenut töitä, aion opiskella koko kesän. Ihan sen vuoksi, että saisin valmistuttuakin jossain vaiheessa. Tää oli vaikea päätös tehdä, mutta tässä stressissä mikä nyt on, en ois kyennyt alkaa ettimään vielä kesätyöpaikkaakin. Ja olenhan mä työskennellyt kesät AINA, joten ehkä tää vaihtelu vois olla hyvä. Tässä on vaan se miinuspuoli nimeltä raha. Säästötili alkaa tyhjetä uhkaavaa vauhtia eikä se opintotuki päätä huimaa. Täytyy nostaa opintolainaa, ei voi mitään...

Mua on muutenkin ruvennut hirvittämään tulevaisuus. Ei muuten, mutta työrintaman suhteen. Kun opinnot alkaa olla aika loppusuoralla, sitä havahtuu ajattelemaan, että kohta sitä pitäisi hakea niihin "oikeisiin", oman alan töihin. Enkä koe olevani pätevä oikeasti yhtään mihinkään enkä mä edes oikeastaan tiedä, mihin voisin tai haluaisin hakea töihin. Täytyy kuitenkin yrittää muistaa, että usein se työ kuitenkin opettaa tekijäänsä. Täytyy vain yrittää katsoa tulevaisuuteen avoimin ja positiivisin mielin. Kyllä sieltä jotain työtä varmaan minullekin löytyy.

Onneksi mulla on tuo ihana mies, joka jaksaa uskoa minuun ja tsemppaa minua eteenpäin <3

PS: Ajatusten ylös kirjoittaminen on kyllä mahtavaa terapiaa. Heti tuli parempi olo ja tuntuu, että oon valmis aloittamaan päivän opiskelu-urakan. Heti lounaan jälkeen :) Jauhelihakeittoa, nam!

2 kommenttia:

  1. Tääl on ihan samat fiilikset! Päähän ei meinaa jäädä mitään ja keskittyminen on tipotiessään.

    Kesätöitä olen hakenut jo tammikuusta alkaen ja päässyt yhteen haastatteluun (ehkä sen takia ,että jätin työharjoittelupaikan CV:stä pois).

    Onneksi tuo oma Mies jaksaa tsempata täälläkin. Ilman häntä olisin varmaan jättänyt koulun kesken aikoja sitten.

    Kyllä me jaksetaan, loppukiri eikös niin!?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän se pakko on jaksaa ;) Onneksi sentään kevät ja kesä on tuloillaan, kummasti tuo aurinkokin antaa energiaa pitkän talven jälkeen!

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...